Blogolj!

Amikor két lóerő több mint kétezer

Dorogi László
2020.01.23.

Nem loholt lóhalálában a vonat szerda este Kaposvárról Gyékényesre. Még szerencse, hiszen ha így tett volna, akkor két bóklászó pónit ért volna utol idejekorán végzete.

Fotó: Pinterest

Arról aligha kell bárkit is meggyőznöm, hogy a MÁV-nál a késési okainak palettája szélesebb mint maga a színskála. A felsővezeték-szakadástól, a váltómeghibásodáson át, a sínek lefagyásáig minden játszik, ha hosszú perceket kell elrabolni a gyanútlan vonatozók életéből. Olyan viszont viszonylag ritkán fordul elő, hogy két ballagó póniló adja fel a leckét a haladni vágyó vasúti szerelvénynek, tegnap este mégis ez történt Somogy megyében.

A MÁVINFORM arról számolt be szerdán, hogy a Kaposvár és Gyékényes között közlekedő vonatnak azért kellett Belegnél megállnia - majd 17 percet dekkolnia -, mert két önjelölt lóvasút-vezető pozícióra jelentkező delikvens tartott kasztingot a síneken. A válogatóra senki nem hívta meg őket, önszántukból, előzetes bejelentés nélkül érkeztek. Az állásinterjú nem sikerült rosszul, mert a maguk becsületes két lóerejével legyőzték a körülbelül 2000 lóerős mozdonyt és annak mindkét kocsiját. Hiába, ha a természet eléd áll, nem szórakozhatsz vele. A különleges esetről az Indexen jelent meg egy felvétel:

A lovakat végül a feltételezett gazdájuk terelgette le a sínekről, de ez a kis közjáték 13 perces késést okozott a személyvonat számára. A MÁV közleménye azért büszkén kiemeli, hogy négy percet sikerült lefaragnia a célállomásig a vonatnak. Ki kell jelentenem: ebben a történetben csak hősök szerepeltek.

Címkék: Vakvágány

Észbe kapott a MÁV, valamit kezdeni akar az elárvuló vonatok problémájával

Dorogi László
2020.01.17.

A sokadik mozdonyvezető nélkül dekkoló szerelvény után döntött úgy a MÁV, hogy végre felülvizsgálja a dolgokat. Jobb későn, mint soha.

Fotó: femina.hu

Ahogy arról a Blogstar is beszámolt, a héten újabb vonat fedélzetét hagyta el kapitánya a munkaidő lejárta miatt, azelőtt, hogy az utasokat a célállomásra szállította volna. Sokszor leírtam már, de ismétlés a tudás anyja: ez a legkevésbé a masiniszta hibája, ezt írja elő a törvény, nem dolgozhat 12 óránál tovább egyhuzamban.

Rákospalotán maradt masiniszta nélkül az S70-es vonat

Az elmúlt időszakban elszaporodtak azok az esetek, amikor egy-egy mozdonyvezetőnek úgy járt le az éjszakai műszakja, hogy az általa vezetett vonat még nem érte el a célját. Ilyenkor a masiniszta nem sok mindent tehet, hiszen a hasági előírások kötelezően előírják, hogy 12 óra eltelte után nem vezetheti tovább a vonatot, el kell hagynia a szerelvényt és azonnali hatállyal meg kell kezdenie pihenőjét.

A vasúttársaságnál a szerdai eset gyújtotta meg a ráeszmélés lángját, hogy most már valamit kezdeni kéne a helyzettel, mégsem tesz túlságosan jót az imidzsnek, ha folyton a mező közepén, az A-ból B-be tartó út felénél hagyják az utasokat.

Nemcsak a hó a magyar vasút ellensége

Az elmúlt években akadt rá példa, hogy egy-egy mozdonyvezetőt éppen a "fuvarja" közben ért utol a műszakvég. A masiniszta ilyenkor az utolsó, megkezdett utat még befejezi, gondolhatnánk, de mostanában több eset is rávilágított, ez egyáltalán nincs így. Lehet valamiféle kimondatlan konfliktus a vasutasok és a meteorológusok között.

A MÁV közleményt adott ki, amelyben jelezte, haladéktalanul felülvizsgálják a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt, annak érdekében, hogy többször ne történhessenek hasonló esetek. Mint írják, a szakemberek már aznap elkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén.

"Ennek eredményeképpen a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei"

- írja a MÁV.

Kérem vigyázzanak, a masiniszták távoznak

Szerencsére hősünk nem a süllyedő hajót hagyta el, "csupán" egy utasokkal teli vonatot hagyott magára a puszta közepén. Hogy miért? Tanulságos történet következik! A munkaidő bizony nagyon komoly dolog, nem véletlenül van megszabva ez jó előre és sok helyen kőbe vésve.

A kellemetlen esetek ellenére a vasúti közlekedést rengetegen veszik igénybe nap mint nap, a budapesti elővárosokból nagyon sokan vonattal járnak dolgozni vagy iskolába a fővárosba.

Rákospalotán maradt masiniszta nélkül az S70-es vonat

Dorogi László
2020.01.15.

Sehogy sem akar megoldódni a MÁV-nál a magányos vonatok kálváriája, szerda reggel újabb szerelvény maradt vezető nélkül.

Fotó: vaci-naplo.hu

Az elmúlt időszakban elszaporodtak azok az esetek, amikor egy-egy mozdonyvezetőnek úgy járt le az éjszakai műszakja, hogy az általa vezetett vonat még nem érte el a célját. Ilyenkor a masiniszta nem sok mindent tehet, hiszen a hasági előírások kötelezően előírják, hogy 12 óra eltelte után nem vezetheti tovább a vonatot, el kell hagynia a szerelvényt és azonnali hatállyal meg kell kezdenie pihenőjét. Pontosan ez történt szerda reggel a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat kormányosával is, s ahogy a korábbi eseteknél, úgy most is rengeteg utas járt pórul.

Nemcsak a hó a magyar vasút ellensége

Az elmúlt években akadt rá példa, hogy egy-egy mozdonyvezetőt éppen a "fuvarja" közben ért utol a műszakvég. A masiniszta ilyenkor az utolsó, megkezdett utat még befejezi, gondolhatnánk, de mostanában több eset is rávilágított, ez egyáltalán nincs így. Lehet valamiféle kimondatlan konfliktus a vasutasok és a meteorológusok között.

Valamit most már illene kezdenie a MÁV-nak ezzel a helyzettel, ugyanis ilyenkor érthető módon a mozdonyvezetők nyakába szakad a felháborodott, adott esetben a munkahelyről, vagy az iskolából elkéső tömeg haragja. Holott a masinisztának tényleg nincs más választása, le kell adnia a műszakot. Ahogy korábban, úgy most is az okozta a galibát, hogy már eleve késéssel közlekedett az adott vonat, így pedig lehetetlen tartani a menet- és munkarendet.

Ilyen esetben a protokoll szerint a szerelvény csak akkor közlekedik tovább, ha megérkezik a műszakváltó mozdonyvezető, erre viszont az esetek többségében jó sokat kell várni. Azt egyelőre nem közölte a MÁV, hogy ezúttal mi okozott fennakadást az egyik legforgalmasabb vasúti vonalon, de az s70-es vonattal közlekedőknek a héten nem először kell bosszankodniuk: hétfőn két járat is kimaradt ezen a vonalon a jármű meghibásodása miatt.

Nemcsak a hó a magyar vasút ellensége

Dorogi László
2019.12.02.

Az elmúlt években akadt rá példa, hogy egy-egy mozdonyvezetőt éppen a "fuvarja" közben ért utol a műszakvég. A masiniszta ilyenkor az utolsó, megkezdett utat még befejezi, gondolhatnánk, de mostanában több eset is rávilágított, ez egyáltalán nincs így.

Fotó: nlc.hu

Lehet valamiféle kimondatlan konfliktus a vasutasok és a meteorológusok között. Ezt csak azért gondolom, mert a meteorológusok időről időre lelkiismeretesen megjósolják a következő órák, napok, hetek időjárását. Elmesélik nekünk tudatlanoknak, hogy hol, mikor, milyen időjárásra kell felkészülnünk, mikor vegyünk nagykabátot és mikor vigyünk magunkkal esernyőt, ha nem akarunk megfagyni és/vagy elázni. A vasutasok viszont annyira rettegnek az időjárás-előrejelzéstől, hogy amint meghallják az időjárásjelentés szót, már azonnal nyúlnak is a távirányító némító gombja után, rádiót kikapcsoló pöcökért, vagy a kis ikszért a böngésző felső sarkában. Más magyarázatot egészen egyszerűen nem találok arra, hogy lehetnek képesek minden egyes évben eljátszani a már-már kasszasikernek számító, újra és újra műsorra tűzött "nem készültünk fel a havazásra, ezért minden vonalon késünk" produkciójukat.

Ki kell mondanunk, a magyar vasúttársaság nem ismeri a tél fogalmát. Vagy ha a fogalmat ismerik is, nem tudják mivel jár. Pedig a tél az csak olyan, hogy jön, ha jönni támad kedve és nagyjából meghatározható, hogy mikor alakul így. Télen meg esik a hó, fúj a hideg szél, lefagy a folyékony halmazállapotú csapadék a földgolyó felszínére. A télnek a szokásait igen nehéz lenne megváltoztatni. Azok csak úgy vannak.

Az ég kék, a fű zöld, a vonatok késnek

A MÁV tájékoztatása alapján 2018-ban 3,8 évnek megfelelő késést halmoztak fel a vonatok Magyarországon, ami megközelítőleg kétmillió perc késést jelent, ám az összes járatra vetített késés átlagosan csak két perc volt. Aki rendszeresen utazik belföldön vonattal, elképzelhetetlen, hogy legalább egyszer ne futott volna már bele egy frusztráló késésbe.

Az igazi armageddon pedig akkor valósul meg, amikor egyszerre csap le a felkészületlen MÁV-ra Tél tábornok vaskeze és a fránya alkalmazottak munkaszabályzata. Persze, ha késés, akkor legyen minél nagyobb, mert 10-20 percet csúszni már nem sikkes.

Hétfőn reggel - szinte parancsszóra - a tél első napján újra rácsodálkozhatott a magyar a havazás összes jótékony és kártékony hatására. Szépnek szép, de a közlekedést seperc alatt gallyra vágta. És ha mindez nem lenne elég, több, Budapest agglomerációjából a fővárosba érkező vonat sem érkezett meg végül időben. Méghozzá azért, mert egészen egyszerűen félúton lejárt a mozdonyvezetők munkaideje, azok pedig dolgukat végezve távoztak a szerelvényről. Ne csodálkozzunk rá a történetre, volt már ilyenre példa.

Kérem vigyázzanak, a masiniszták távoznak

Szerencsére hősünk nem a süllyedő hajót hagyta el, "csupán" egy utasokkal teli vonatot hagyott magára a puszta közepén. Hogy miért? Tanulságos történet következik! A munkaidő bizony nagyon komoly dolog, nem véletlenül van megszabva ez jó előre és sok helyen kőbe vésve.

A munkaidő vége két mozdonyvezetőt is Csomádon ért utol hétfő reggel, és mindkét vonat utasai itt várakoztak az új munkaerőre, aki majd ismét mozgásba lendíti a vonatot. Egészen pontosan várakoztak egy darabig, aztán minden lehetséges úton megpróbáltak fuvart szerezni maguknak és autóval eljutni a fővárosba. Az egyik kalauz az Indexnek elmondta, hogy a munkát befejező masinisztának lejárt a 12 órás műszakja, ezért nem várta tovább a (meg)váltást. Nem is kell neki, a MÁV szabályzatában kifejezetten le van írva, hogy ha vége a masiniszta munkaidejének, nem vezetheti tovább a vonatot.

Szóval jó nagy káoszt okozott a MÁV-nak az időjárás és a munkaerőhiány is, a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon például 160-180 perces késés alakult ki. Mindeközben a vasúttársaság arról tájékoztatott, hogy ezen felül is akadtak gondjaik szép számmal, szóval keményen indult a tél első hete a vasutasok számára. Több helyen befagytak a váltók, lefagytak a sínek, csőstül jött a baj. Aki tud olyan vonalról, ahol pontosan, késés nélkül közlekednek ma a vonatok, kérem, mindenképpen jelezze!

Címkék: Vakvágány

Fantomvonat indult Monorra pénteken

Doug Glatt
2019.06.15.

Ilyen rusnya teremtés még a kalendáriumban sincsen - mondta Bendegúz az Indul a bakterház című remekbe szabott klasszikusban. Nos, olyan rejtélyes vasutas sztorit sem sokat jegyeztek fel ebben a bizonyos könyvecskében, mint amilyen pénteken történt.

Fotó: Wikipédia

Aki rendszeresen utazik vonattal Magyarországon, az sok furcsa, bizarr és érdekes történetet hallott már, ne adj Isten élt át a MÁV kaotikus működésének köszönhetően, vagy működéséről, de bevallom olyat, amilyen pénteken esett meg, még én sem hallottam. Pedig ha valaki, én aztán - különösen egyetemista korszakomban - sokat zötykölődtem a magyar állami vasutakon.

Az Index egyik olvasója számolt be arról a különös eseményről, amelyet most én is megosztok a kedves olvasóval.

Pénteken mintegy 40 ember várakozott egy meg nem nevezett vasútállomáson, várva a Monor felé közlekedő 2786-os számozású vonat érkezését, aminek a meg nem nevezett megállóhelyről 17 óra 38 perckor kellett volna elindulnia. Jó nyári szokás szerint persze a kijelző már messziről harsogta a szerelvény tíz perces késését, amiből aztán lett több mint 40.

A meg nem nevezett vasútállomás utasai 18 óra 20 perckor gördültek ki a megállóból, de utazásuk nem tartott sokáig: nagyjából egy kilométer vánszorgás után a vonat megállt és onnan többé nem mozdult el. Az utasok természetesen megpróbáltak utána járni, hogy mi is történt, csakhogy a vonaton se kalauz, se masiniszta nem tartózkodott, aki tájékoztathatta volna őket erről.

Miután felhívták a MÁV információs vonalát, akkor érkezett csak a valódi döbbenet: a diszpécser közölte az ingyen szaunaként funkcionáló vasuti kocsik fogságában ragadó utasokkal, hogy az a vonat, amin éppen tartózkodnak, nem is létezik! Úgy bizony, hiszen a szerelvényt korábban kiállították a forgalomból, ami azt jelenti, hogy utas nem is szállhatott volna fel rá.

A pórul járt potyautasok végül gyalog indultak vissza a meg nem nevezett állomásra a sínek között - más út nem lévén. Ez egy - mondanom sem kell - igen veszélyes vállalkozás, de ha a vonat nem létezik, lehet, hogy a sínek sem.

A MÁV a cikk megírásának pillanatáig hivatalosan nem reagált a különös esetre, mi a magunk részéről arra tudunk gondolni, hogy egészen egyszerűen kiengedett a fék és a szerelvény súlyának, valamint a domborzatnak köszönhetően gurult egy kilométert a járgány. Persze, ha valóban ez történt, akkor is nagyon sok a megválaszolatlan kérdés, amire azért jó lenne, ha valaki választ, válaszokat adna.

Címkék: Vakvágány

Börtönbüntetést kapott a krónikus bliccelésben szenvedő férfi

Dorogi László
2019.01.29.

A férfi négy év alatt 760(!) alkalommal utazott jegy nélkül a Budapest-Nagykáta vasútvonalon úgy, hogy meg is büntették, ám a büntetéseket soha nem fizette be. Most egy évig gondolkozhat ezen a hűvösön.

Egy év letöltendő börtönbüntetésre és három év közügyektől való eltiltásra ítélte a Nagykátai Járásbíróság azt a férfit, aki 2012 és 2016 között 760 alkalommal utazott jegy nélkül a Budapest-Nagykáta vasútvonalon. A férfinak a börtönbüntetés mellett 870 ezer forintot kell fizetnie kártérítés gyanánt a MÁV-nak, a bírósági ítélet szerint a krónikus bliccelő nem bocsátható szabadlábra.

Az iho.hu információi szerint a férfinak a pót- és késedelmi díjakkal növelt, kamattal terhelt tartozása 11 millió forintra rúgott, s mivel ezt az összeget nem volt hajlandó kifizetni, a MÁV-Start feljelentést tett a rendőrségen. A Nagykátai Járási Ügyészség által képviselt vád alapján a bíróság nagyobb kárt okozó, folytatólagosan és üzletszerűen elkövetett csalás bűntettében találta bűnösnek a férfit.

Az IHO kérdésére a MÁV-Start elmondta, a vasúttársaság évek óta kiemelt figyelmet fordjt a jegy nélküli utazások visszaszorítására és számos eszközzel lépnek fel a bliccelés ellen. Ennek eredményeként amíg 2016-ban 45 ezer, addig 2017-ben már csak 36 ezer nem fizető utas részére állítottak ki büntetést a jegyvizsgálók.

A MÁV-Start tájékoztatása szerint a bliccelés különösen a budapesti elővárosi vonalakra jellemző, ezért ezeken a szakaszokon gyakoribbak a fokozott ellenőrzések is. A példátlan büntetést elrettentő céllal hozta meg a bíróság, de ahogy a vasúttársaság fogalmaz, az elsődleges cél soha nem a büntetés kiszabása, hanem a jegyváltási hajlandóság fokozása, a jegyvásárlás fontosságának hangsúlyozása, visszaszorítva az érvényes menetjegy, illetve bérlet nélküli utazásokat és a kedvezmények jogosulatlan igénybevételét.

Itt mindenki hülye? Itt? Mindenki!

Doug Glatt
2018.09.10.

Nekem legyen mondva, az utolsó ember vagyok Magyarországon, aki valaha is pozitív kontextusban fog beszélni a MÁV-ról. Most viszont nem csak a társaság viselkedett gyökér módon, hanem a "kedves" utasok is.

Őszintén vallom, hogy az egyik legnehezebb hivatás ma Magyarországon vasúton kallerként melózni. Mindenki utál téged, gyakran minősíthetetlen módon beszélnek veled a bunkó utasok és ha nincs szerencséd még jól meg is vernek. Pedig te csak a munkádat végzed, semmi több. Álljon itt a hitelesség kedvéért az az állítás is, hogy közel sincs minden rendben a Magyar Államvasutak (némi ironikus áthallással álomvasutaknak is nevezhetnénk őket) Zrt.-nél, egyes vonalakon rendszeresek és megszokottak a késések, az utasszállító vagonok állapota pedig finoman fogalmazva is hagy kívánnivalót maga után.

A társaság honlapján hétfőn reggel jelent meg a közlemény: a váci vasútállomásról műszaki hiba miatt később indulnak a vonatok. Emiatt a Budapest-Vác vonalon közlekedő szerelvények menetideje 30-40 perccel is meghosszabodhat. Köztudottan ez a vonal az ország legforgalmasabb szakasza - értsd, itt utaznak a legtöbben naponta - nem véletlen, hogy erre a szakaszra tervezi a MÁV az állammal kézen fogva az emeletes vonatok bevezetését.

A MÁV - ahogy szokta és ahogy már zsigerből jön - elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségért, ami valljuk be volt bőven. Mármint kellemetlenség. Egyeseknél fel is szalad a pumpa.

A Dunakeszi Repülőtérért egyesület Facebook-oldala osztotta meg azt a felvételt, amelyen jól látható és hallható, ahogy Dunakeszi-Alsó megállóba 7 óra 25 perckor megérkezik egy személyvonat. A kocsik első ránézésre dugig vannak a fővárosba igyekvő utasokkal, de azért a szemfüles videókészítő kifigyeli, hogy ott azért, a vagonok belsejében elférne még néhány talponálló. A jegykezelő hölgy azonban felszólítja a peronon várakozókat arra, hogy szíveskedjenek a következő, nagyjából tíz perc múlva érkező szerelvényre felszállni, mert ez itt full house.

Tíz perc sem telik el, amikor 7 óra 31 egy perckor befut a következő vonat, a helyzet viszont változatlan: a felszállásra kijelölt helyeknél akkora a tömegnyomor, mint az indiai vonatokon, belül ugyanakkor kényelmesen szellős az utastér. A jegykezelő úr jelzi a peronon ragadt várakozóknak, hogy sajnos erre sem fognak tudni felszállni, mire egy illedelmes úr figyelmezteti, hogy az előző hölgy azt mondta, ezt a cselekvést itt és most végre fogják tudni hajtani mindenféle gond nélkül. A kaller bácsi azért jelzi, hogy jön még vonat, pánikra semmi ok, de persze előbújik a - joggal - türelmetlenkedő utasokból a magyar mentalitás.

"De uram, ott üres a hely belül, legalább tíz ember elfér. Az Ön feladata, hogy ott rendet csináljon! Hát ez az ön feladata lenne! A MÁV vezér meg ötmillió fizetéssel van havonta! S miért nem rúgják ki a MÁV vezérét? Maguk a dolgozók, nem?"

Azért, itt azt hiszem néhány dolgot a helyére kéne tenni. Egyrészt, mégis mi a túró az összefüggés a között, hogy kirúgják-e valamikor is a MÁV vezetőjét és a között, hogy a kalauz bácsi egy alkalmazott. Ő fogja kirúgni a MÁV vezért? Őt kérik számon, amiért a MÁV vezetője ötmilliót keres? Hol van itt az összefüggés? Nem látom. Másrészt, hagy ne a kaller tegyen már arról, ha az emberek olyan primitívek, hogy képtelenek beljebb mászni a vagon belsejébe annak érdekében, hogy utastársaik is fel tudjanak kapaszkodni a szerelvényre.

Azt hiszem, valamiféle kölcsönös negatív szimbiózis lehet magyar ember és a MÁV között, szleng nyelven szólva fogalmazhatunk úgy is, hogy az egyik szopatja a másikat, a másik meg válogatás nélkül szórja rá a válogatott átkokat. Vissza is vágnak a csúnya vonatok, 7 óra 42 perckor érkezik egy majdnem full üres személyvonat a megállóba, ami ugyan lassít, de nem fékez, halad szépen tovább a célirányba. Teszem hozzá, a peronon már senki nem tartózkodik a videó készítőjén kívül, szóval valahogy mégis sikerült elférniük az előző vonaton.

A történetet zárjuk egy igazi és örök érvényű klasszikussal: "Itt mindenki hülye? Itt? Mindenki!

Címkék: Vakvágány

Kérem vigyázzanak, a masiniszták távoznak

Dorogi László
2018.06.09.

Szerencsére hősünk nem a süllyedő hajót hagyta el, "csupán" egy utasokkal teli vonatot hagyott magára a puszta közepén. Hogy miért? Tanulságos történet következik!

Fotó: hampage.hu

A munkaidő bizony nagyon komoly dolog, nem véletlenül van megszabva ez jó előre és sok helyen kőbe vésve. Ez alapján tudják kiszámolni munkáltatóink elvégzett munkánk ellenértékéül szolgáló fizetésünket, ez alapján tudjuk mi magunk is megszervezni az életünket, mert pontosan tudjuk, hogy ettől eddig és attól addig kell az íróasztal, a kassza, a pult, vagy éppen a volán mögött senyvednünk.

Akadnak persze olyanok, akik véresen komolyan veszik a munkaidőt és nem hajlandóak egyetlen másodperccel sem tovább dolgozni a kelleténél. Ha belegondolunk, valószínűleg mindannyian tudunk mondani az ismertségi körünkből legalább egy olyan embert, aki annyira gyűlöli sokszor kényszerből választott hivatását, hogy egyetlen milliszekundummal sem hajlandó tovább gürizni, mint a szent határidő.

Ennek a legtöbb esetben mások isszák meg a levét, egy szerencsétlen kolléga, akinek be kell ugrania a lókötő helyett, rosszabb esetben pedig olyan emberek, akik például egy szolgáltatást vesznek, vennének igénybe. Így pedig végeredményben az egyébként sem luxusszolgáltatás szolgáltatója még azt a minimális elvárást sem tudja teljesíteni, amit már így is félve támasztunk vele szemben.

Gondolom már kitalálták, legújabb abszurd történetünknek bizony köze van a Magy Államvasutak Zrt.-hez, egészen pontosan egyik alkalmazottjukhoz, aki joggal érdemelte ki a Munka HŐSE kitüntetést. Péntek reggel a MÁV menetrend szerinti technikai problémájával küszködött a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonalon, ezért alapvetően egy órás késéssel közlekedtek a járatok, annak ellenére, hogy az említett problémát reggel hétre elhárították. A Dália Intercity mozdonyvezetőjének talán rossz napja volt, talán bal lábbal kelt fel, talán csak elege lett a napi robotból, mindenesetre nem tolerálta éppen megfelelően a késve közlekedés tényét, ezért Füzesabony előtt a pusztába lavírozta a vonatot, ahol megállt, majd mivel munkaideje menet közben lejárt, mint aki jól végezte dolgát, leszállt és elballagott.

A döbbent utasokat a kalauz pironkodva tájékoztatta az incidensről, s az egyébként is késésben lévő vonat menetidejéhez a masiniszta hozzácsapott még fél órát, ennyi időbe telt ugyanis a pót-mozdonyvezetőnek megérkeznie a magára hagyott járműhöz. Végül az eredetileg kiírt kilenc óra helyett 10 óra 30 perckor futott be Füzesabonyba a szerelvény, pedig ekkor már Nyíregyházán kellett volna lennie. Minden bizonnyal hősünk is így gondolta ezt, ezért hagyott csapot-papot a puszta közepén. Azért arra kíváncsi lennék, hogy mit szólna hozzá, ha egy étteremben az ebédje felénél elvinné a pincér a csak megkezdett levesét és nem is hozná ki a további fogásokat, mondván lejárt a munkaideje.

Update: A MÁV a történet elterjedése után jelentős késéssel - nevezzük kivárásnak - arról tájékoztatott, hogy a megjelent hírekkel ellentétben a mozdonyvezető a szerelvényen maradt és biztosította a vonat áramellátását. A MÁV szerint biztonsági okokból szigorú szabályok vonatkoznak a vasutasokra, így a kollégájuk szakszerűen járt el, amikor kérte a leváltását.

Ezeket a cikkeket olvastad már?