Blogolj!

Lázár: sínen van a MÁV jövője

Tézsévé
2016.04.28.
A mai kormányinfon a MÁV-ról és a vasutas életpályamodellről kérdezték Lázár Jánost.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter válaszát azzal kezdte, hogy emlékeztette a jelenlévőket, a szocialista kormányok teljesen vakvágányra terelték a MÁV-ot, a felelőtlen gazdálkodással szinte a végletekig ellehetetlenítették a cég működését. Nem hogy életpályarendszer bevezetése nem jöhetett szóba, de még az alapvető működés is veszélybe került. 

Ezzel szemben 2010 után a kormány és az új vasúti vezetés talpra állította a vasutat, és ez a lendület nem áll meg: az elkövetkezendő hat évben 1200 milliárd forintot kap az ágazat fejlesztésre. Fejlesztik a kelenföldi és a Nyugati pályaudvart és további új kocsikkal bővítik a járműparkot. Hosszú távú cél, hogy a Volánbusz és a MÁV menetrendeket összehangolják. Lázár szerint elismerésre méltó munka zajlik a MÁV-nál, amelynek folytatásában a kormánynak támogatnia kell a céget. 

A vasutas életpályamodellre kitérve azt mondta, meg kell vizsgálni az osztrák és a német rendszereket és azok alapján kell kidolgozni egy magyar viszonyokra is adaptálható megoldást.

DARUSKOCSI ÉS VONAT TALÁLT EGYMÁSRA A CINKOTAI ÚTON

Tézsévé
2016.04.22.

Jön a hétvége, front van, sajnos ilyenkor már mindenkinek máshol jár az esze, ezért is kell fokozottan figyelni egymásra a közlekedésben. A Cinkotai utat mindenesetre messziről kerüljük el, ugyanis egy emelőkosaras autóval ütközött egy vonat a vasúti átjárónál, a forgalom mindkét irányban áll, az erre közlekedő vonatok átlagosan 30 percet késnek. 

A Miskolcra induló Jázmin Intercity egy fény- és félsorompóval ellátott vasúti átjáróban ütközött össze a darus kocsival, ami a piros jelzés ellenére hajtott fel a sínekre. Szerencsére nem sérült meg senki, azonban a mozdony totálkáros lett, így ez a vonat legalább másfél órát késik. A baleset miatt a szerelvények csak az egyik vágányon közlekednek, ezért a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon utazóknak legalább fél órás többlettel kell számolniuk.

Háromszor gyorsabban juthatunk majd el a déli határhoz

Tézsévé
2016.04.20.

Elfogadta a parlament a magyar-kínai kormányközi egyezményt, amelynek köszönhetően kínai hitelből újulhat mega Budapest-Kelebia közötti vasútvonal. A sínszakasz a Budapest-Belgrád vasútvonal része.

A jelenleg egyvágányú, lassújelekkel alaposan teletűzdelt pályát kétvágányúsítanák a szerb fővárosig, és 200 kilométeres óránkénti sebességre építenék át, de az egyéb műszaki berendezések miatt valójában 160 kilométeres sebességre lenne alkalmas. A gyorsvonatok most 50 km/h-s átlagsebességgel tudnak haladni rajta, ami finoman szólva is korszerűtlen. A vonal nem szerepel az európai törzsvasúthálózatban, így uniós forrásokat nem lehet felhasználni a felújításához.

A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ennek érdekében a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát. Ezen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert.

A kedden a Magyar Közlönyben is kihirdetett jogszabályban nem említik a projekt összköltséget, de előzetesen ezt 472 milliárd forintra becsülték, aminek 85 százalékát fedezné a kínai hitel. Ezzel a beruházás minden idők eddigi legnagyobb költségű magyar vasúti felújítása lenne. 

Ezeket a cikkeket olvastad már?