Blogolj!

A MÁV járműparkjának felújítását sürgeti a Közlekedő Tömeg

Dorogi László

A vasúti közlekedés tökéletes alternatívája lehetne az autóval történő közlekedésnek, csakhogy a hazai vasúti állapotok ezt nem teszik lehetővé. A Közlekedő Tömeg változást sürget.

Fotó: Wikipédia

Nyílt levelet tett közzé Facebookon a Közlekedő Tömeg egyesület, amelyben a MÁV-hoz fordulnak a szerelvényeik állapotát illetően. Mint írják, manapság már egyre több embernek van arra lehetősége, hogy ha nem elégedett a vasúti szolgáltatással, inkább autóba üljön, de ez több aggasztó következménnyel jár:

- a nagyvárosokban és környezetükben állandósultak a torlódások

- a levegő károsanyag-tartalma nem ritkán meghaladja az egészségügyi határértéket

- évente több mint ötszázan halnak meg közúti balesetben

Az egyesület szerint éppen ezért nem kérdés, hogy a vasútnak fel kell vennie a versenyt az egyéni közlekedéssel és nemcsak a budapesti elővárosi vonalakon, valamint az InterCity-járatokon, hanem országszerte mindenhol. Kiemelve, hogy az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül a honi vasúti közlekedés, arra kérik a MÁV-ot, hogy adják meg a megfelelő műszaki hátteret és a jól karbantartott járműparkot, hogy a vonatozás ne kín legyen, hanem öröm.

A Közlekedő Tömeg adatigénylés útján megszerzett információi szerint:

- a ‘90-es években beszerzett 169 darab kényelmes, légkondicionált, 160 illetve 200 km/h sebességre alkalmas távolsági személykocsi közül a január 15-i adatok szerint 54 nem vehet részt forgalomban és jelentős részük már évek óta felújításra vár lejárt fővizsga miatt

- a 2002 és 2004 között gyártott Metrovagonmas motorvonatok klímaberendezéssel és zárt rendszerű mellékhelyiséggel vannak felszerelve, de évről évre kevesebb üzemképes közülük, idén már mindössze 24 darabot adnak forgalomba a 40-ből

- a 2015-ben beszerzett 55 darab használt osztrák személykocsi 160 km/h sebességre alkalmas és tárcsafékkel van felszerelve, de a SZVÖR szerint mindössze naponta 20 darab közlekedik, azonban az egyesület megfigyelései szerint előfordul, hogy még ennyi sem tud forgalomba állni. Ennek következtében a kelet-magyarországi vasútvonalakon továbbra is számos öreg, rozsdaszagú Bhv, Ao, By és fekvőhelyes (!) Bc típusú jármű közlekedik, melyek a központi ajtózárás hiánya miatt kifejezetten baleset-veszélyesnek számítanak

- kifejezetten rossz a helyzet a ‘80-as évek végén és a ‘90-es évek elején készült Ganz motorvonatok esetében is: a 23 motor- és 24 vezérlőkocsiból csak 9-9 darab szállít utasokat naponta

- a MÁV-Start összességében több tízmilliárd forint értékű korszerűnek számító, kényelmes járműve pusztul hosszú ideje félreállítva, főjavításra vagy éppen csak egy-egy alkatrész pótlására várva

A Közlekedő Tömeg most azt kéri a vasúti társaságtól, hogy lépjen az ügyben. Ez valóban nem lenne rossz.

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/91016/pics/lead_800x600.jpg
Hírek, információk,MÁV-START
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?