Blogolj!

Észbe kapott a MÁV, valamit kezdeni akar az elárvuló vonatok problémájával

Dorogi László

A sokadik mozdonyvezető nélkül dekkoló szerelvény után döntött úgy a MÁV, hogy végre felülvizsgálja a dolgokat. Jobb későn, mint soha.

Fotó: femina.hu

Ahogy arról a Blogstar is beszámolt, a héten újabb vonat fedélzetét hagyta el kapitánya a munkaidő lejárta miatt, azelőtt, hogy az utasokat a célállomásra szállította volna. Sokszor leírtam már, de ismétlés a tudás anyja: ez a legkevésbé a masiniszta hibája, ezt írja elő a törvény, nem dolgozhat 12 óránál tovább egyhuzamban.

Rákospalotán maradt masiniszta nélkül az S70-es vonat

Az elmúlt időszakban elszaporodtak azok az esetek, amikor egy-egy mozdonyvezetőnek úgy járt le az éjszakai műszakja, hogy az általa vezetett vonat még nem érte el a célját. Ilyenkor a masiniszta nem sok mindent tehet, hiszen a hasági előírások kötelezően előírják, hogy 12 óra eltelte után nem vezetheti tovább a vonatot, el kell hagynia a szerelvényt és azonnali hatállyal meg kell kezdenie pihenőjét.

A vasúttársaságnál a szerdai eset gyújtotta meg a ráeszmélés lángját, hogy most már valamit kezdeni kéne a helyzettel, mégsem tesz túlságosan jót az imidzsnek, ha folyton a mező közepén, az A-ból B-be tartó út felénél hagyják az utasokat.

Nemcsak a hó a magyar vasút ellensége

Az elmúlt években akadt rá példa, hogy egy-egy mozdonyvezetőt éppen a "fuvarja" közben ért utol a műszakvég. A masiniszta ilyenkor az utolsó, megkezdett utat még befejezi, gondolhatnánk, de mostanában több eset is rávilágított, ez egyáltalán nincs így. Lehet valamiféle kimondatlan konfliktus a vasutasok és a meteorológusok között.

A MÁV közleményt adott ki, amelyben jelezte, haladéktalanul felülvizsgálják a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt, annak érdekében, hogy többször ne történhessenek hasonló esetek. Mint írják, a szakemberek már aznap elkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén.

"Ennek eredményeképpen a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei"

- írja a MÁV.

Kérem vigyázzanak, a masiniszták távoznak

Szerencsére hősünk nem a süllyedő hajót hagyta el, "csupán" egy utasokkal teli vonatot hagyott magára a puszta közepén. Hogy miért? Tanulságos történet következik! A munkaidő bizony nagyon komoly dolog, nem véletlenül van megszabva ez jó előre és sok helyen kőbe vésve.

A kellemetlen esetek ellenére a vasúti közlekedést rengetegen veszik igénybe nap mint nap, a budapesti elővárosokból nagyon sokan vonattal járnak dolgozni vagy iskolába a fővárosba.

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/89028/pics/lead_800x600.jpg
MÁV-START,Vakvágány
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?