Blogolj!

A következő három évben több vasútállomás is megszépül

Dorogi László

Javában zajlik a MÁV "50 megújuló állomás" programja, amelynek köszönhetően már idén is több fontos állomás és pályaudvar esett át ráncfelvarráson. A program várhatóan 2023-ban zárul, célja, hogy az utasok által érzékelhetően és látványosan újuljanak meg a legforgalmasabb állomások.

Fotó: mavcsoport.hu

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk. Ez a megállapítás nemcsak a magyar narancsra, de a magyar vasútra is igaz, s bár a MÁV mindent elkövet annak érdekében, hogy lépést tartson a korral és az utasok igényeivel, ez nem mindig sikerül. Idén azonban több olyan állomás és pályaudvar is felújításra került, ahol rengetegen fordulnak meg, ezért időszerű volt a rendbetételük.

A MÁV hétfőn adott ki közleményt, amelyben beszámolt a 2019-es rekonstrukciós munkálatok eredményeiről. Mint írják, a Keleti pályaudvaron, a Miskolc-Tiszai pályaudvaron, Kecskeméten, és Újszászon is befejeződtek az utaskomfortot növelő nagyobb karbantartási munkálatok. Az "50 megújuló állomás" programban kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele és a visszajelzések alapján komfortosabb is lett a Keleti, az elvégzett munkálatok pedig jelentősen javították az oda érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

Az évente 1,5 milliónál is több utast kiszolgáló és naponta átlagosan 200-250 személyszállító vonatot fogadó Zuglóban a nagy igénybevétel miatt vált szükségessé a karbantartás, de részben megújult az évente csaknem félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsó állomás is, itt még a nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.

Kőbánya-Kispest állomáson évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű. Az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák 2020. januárban elkezdődnek. Az állomás karbantartása előreláthatólag 2020 első negyedében fejeződik be.

Idén decemberben a Déli pályaudvaron az utasbiztonsági szempontból kiemelten fontos peronszinti mellvédfal helyreállítás első műszaki ütemének munkái elkészültek, illetve korszerűsítették a vágányok végén található kijelzőket. 2020 első negyedévében az utasok által használt területek álmennyezetének felújítása tovább folytatódik és egyidejűleg a lámpák cseréjét is elvégzik a metró- és peronszinten is.

December végéig befejezik Zánkafürdőn a felvételi épület bontását, ezzel előkészítve a terepet az új perontető kialakításához. Év végéig elkészül Veresegyházon az új, 64 férőhelyes P+R parkoló, valamint Sárváron a homlokzat és a fedett peron teljes mértékű felújítása.

A Keleti pályaudvar mellett a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve két nagy utasforgalmat lebonyolító megyeszékhelyi állomáson, Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED-falas kialakítású utastájékoztató táblákat helyeztek ki. További három állomáson - Vecsés, Monor és Pilis - is zajlik a vizuális utastájékoztatás fejlesztése. Az idei év tapasztalatait beépítve a komplex felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, valamint a következőkben a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van - áll a közleményben.

(Forrás: MTI)

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/88210/pics/lead_800x600.jpg
Hírek, információk
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?