Blogolj!

Szintet lép a vasúti közlekedés

Dorogi László

Valljuk be, ennek éppen itt lenne az ideje. Vasárnaptól új menetrend szerint közlekednek a vonatok, több járat menetideje csökken, új vonalon indul televonat, és lesznek új szerelvények is.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Vasárnap lépett életbe a MÁV és a GYSEV 2019-2020-as menetrendje, ami fontos változásokat hozhat a honi vasúti közlekedésben. Az elmúlt években számtalan vonalon újítottak fel síneket, végeztek pályakarbantartásokat, amire szükség is volt, hiszen az elmúlt négy évben 3,6 millió fővel nőtt a vasúti szolgáltatást igénybe vevők száma - csak az idei első három negyedévben 105 millió utast szállított a vasúttársaság.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára sajtótájékoztató keretein belül hangsúlyozta, a cél egyértelmű: szeretnék a szolgáltatás színvonalát és a hatékonyságát javítani és azon dolgoznak, hogy az egyre versenyképesebb vasút adja a közösségi közlekedés gerincét. Az államtitkár kiemelte, az új vasúti menetrend számos kedvező változást hoz az utasok számára, bővül a választható vonatok száma, minősége, és javul a szolgáltatási színvonal.

Lássuk, hol és milyen változásokra számíthat az utazóközönség:

- a korábbiakhoz képest Budapest és Sátoraljaújhely között 35 perccel, Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel 30 perccel, a főváros és Szeged között 18 perccel, Budapest és Pécs között 13 perccel csökken a vonatok menetideje

- a leggyorsabb járatok Budapest és Szeged között 2 óra 4 perc alatt teszik meg az utat, Sátoraljaújhelyig a legrövidebb menetidő 3 óra 6 perc lesz

- a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalszakasz idén nyáron befejezett korszerűsítése nyomán a főváros és Sátoraljaújhely között végig villamosított pályán közlekedhetnek a járatok

- Miskolc és Sátoraljaújhely között átlagosan 5 perccel csökken a menetidő, a leggyorsabb eljutást biztosító közvetlen fővárosi IC vonatpár menetideje 35 perccel csökken

- az új menetrendben Zalaegerszegre is el lehet jutni InterCity-vel, Székesfehérvár és Veszprém érintésével kétóránként megy a Göcsej IC-járat, így 17-34 perccel csökken a menetidő ezen a vonalon

- az új menetrendben Budapest és Szombathely között Veszprémen át kétóránként közlekednek a Bakony IC-k

- a MÁV-Start tesztjelleggel autóbuszokat indít Ukk és Sümeg között az InterRégió vonatok által nem kiszolgált települések elérésére

- megvalósul Győr és térsége közvetlen balatoni kapcsolata, a Győr-Celldömölk-Keszthely-Balatonszentgyörgy útvonalon kétóránként napi 7 pár InterRégió vonat közlekedik majd

- a korábbihoz képest csaknem 30 perccel csökken az eljutási idő Győr és Balatonszentgyörgy között, a nyugat-dunántúli városok és a Balaton közötti kapcsolat számottevően javul

- naponta két vonatpár közlekedik majd megállás nélkül a szegedi vonalon Budapest és Szeged között, a menetidő így 18 perccel rövidül

- Kecskemétre közvetlen új vonatok közlekednek Kőbánya-Kispest és a Bács-Kiskun megye székhelye között

- a MÁV-Start a szegedi vonalon is bevezeti a Debrecen-Nyíregyháza felé már népszerűnek bizonyult Televonat szolgáltatását, az iskolai tanítási rend szerint vasárnaponként közlekedő járatokon Flirt motorvonatok vehetők igénybe kedvezményes áron, a hagyományos 50 százalékos jegynél is olcsóbb jegytípussal, helybiztosítással

- a váci zónázó vonatok közlekedését kiterjesztik a reggeli és az esti órákra

Mosóczi László azt is elmondta, a 2019-2020-as menetrendi év a vasúti járműállomány szempontjából is korszakos változásokat hoz. Az új menetrendben elindult a hazai fejlesztésű IC+ kocsik első, nemzetközi engedélyt kapott darabja Hamburgba és várhatóan februárban forgalomba áll a legforgalmasabb váci és ceglédi vonalon az első néhány KISS emeletes motorvonat is. A tervek szerint az összes nagykapacitású jármű forgalomba állításával 2022 őszére Budapest elővárosában évente 60 millió embert szállítanak majd a korszerű motorvonatok.

A változások tehát tényleg kedveznek az utasoknak, szóval nagyon jó irányba tett lépéseket a MÁV. Remélhetőleg nem állnak meg ennyinél.

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/87494/pics/lead_800x600.jpg
magyar IC+ vasúti kocsik,MÁV-START,Menet, rend
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?