Csúcstechnológiával fejlődik a vasút

Tézsévé

Tavaly áprilisban jelentette be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.), hogy a megújuló Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal meghosszabbításaként a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 26 km-es kétvágányú nyomvonal is korszerűsödik. Hogy mennyire nem a levegőbe beszéltek, azt megerősítik a mai hírek is, jelesül az, hogy a fejlesztés csúcstechnológiájú berendezéseit a Siemens fogja szállítani.

A NIF Zrt. tájékoztatásából kiderül, hogy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően interoperábilis, nagysebességű vasúti közlekedést elősegítő berendezéseket hoz a német cég. Továbbá a Trainguard 200 típusú vonatbefolyásoló rendszert is kiépítenek ETCS 2-es szinttel és rádiós irányító-központtal (RBC), valamint két Trackguard Simis IS típusú elektronikus biztosítóberendezés üzembe helyeznek. A vonalon centralizált térközöket alakítanak ki, melyeket jelenleg egyedül a Siemens képes szállítani hazánkban. Az új megrendelés részét képezi hat Wayguard Simis LC típusú vasúti sorompó-berendezés, a teljes villamosenergia-ellátás, a szerelési munkák és a távközlési eszközök is.

OK, nagyon szuperül hangzik ez a sok rövidítés, de mit jelent a mindez a gyakorlatban? Dióhéjban egyrészt azt, hogy az elérhető legkorszerűbb technológiák jelennek meg a hazai kötöttpályás közlekedésben, ami igen csak váratott már magára az elmúlt évtizedekben. Másrészt a vasúti közlekedés kapacitásának növelését, a szolgáltatás minőségének javulását, országok közötti átjárhatóságot, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és megbízhatóságának fokozását, végeredményében pedig több elégedett utazót.

A most zajló fejlesztések nem csak Magyarországot érintik, hanem egy globális projektnek is a fontos részét képezik, melynek célja a Budapest és a horvát országhatár közötti vonal korszerűsítése a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszetének kiküszöbölése érdekében. A teljes hálózat fejlesztésének eredménye lesz az utazási idő rövidülése, valamint a mintegy 280 km hosszú vasútvonal és a vasúti közlekedési rendszer korszerűsítése.

Remekül hangzik, ugye? Nem véletlenül emelte ki Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Divízió magyarországi igazgatója, hogy mennyire büszkék arra, hogy a Megrendelő őket bízta meg a vasúti csúcstechnológiájú rendszer kivitelezésével. Ez már csak azért is tűnik jó döntésnek, mert ahogy ígérte – és ahogy a Siemens eddigi gyakorlata is mutatja - igyekeznek majd a lehető legtöbb hazai alvállalkozót, beszállítót is bevonni a teljesítésbe.

Kíváncsian várjuk, ha minden igaz 2020 év végére megtudjuk.

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/52404/pics/lead_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?