Mire várunk, ha a Deutsche Bahn-nak ennyire bejön?

Tézsévé

2016 nyarán előjött a Siemens a Mireo fantázianevű vonatszerelvénnyel és úgy tűnik, hogy telibe trafálta az igényeket. A nyár végén kelt szárnyra a hír, hogy a DB Regio AG, a Deutsche Bahn regionális közlekedési szervezete potom 57(!) darabot rendelt meg ebből a legújabbkori vasúti csodából. És egy év alatt ez már a második megrendelés a Siemens új regionális és elővárosi vonatszerelvény platformjára, amelyek Rajna-Neckar S-Bahn hálózatában (regionális elővárosi vasúti hálózatában) fognak üzemelni. A szerelvényeket a vállalat németországi üzemében, Krefeldben gyártják, aminek 2030-ban minimum mintegy 6-10 millió ember fog örülni, hiszen csupán Németországban naponta(!) ennyi, a városi körzetekben élő ember fog vasúton utazni. Elképesztő szám. S mindemellett, persze, folyamatosan nőnek a teljesítményre, költség-hatékonyságra, pontosságra, környezet-tudatosságra, biztonságra és ügyfél elégedettségre vonatkozó követelmények is. Értelemszerű, hogy a világhírű német cég mérnökei, üzletemberei, kereskedői az új regionális és elővárosi vonatszerelvény platformjának tervezése során különös figyelmet fordítottak ezekre a későbbi igényekre.

Mondjuk idehaza is elgondolkodhatnának az illetékesek, hogy ami jó a Baden-Württemberg tartomány Közlekedési Minisztériumának, az adott esetben jó lehet Budapest-Vecsés, Budapest-Cegléd, Budapest-Érd, vagy éppenséggel Budapest-Pilisszentiván relációban is... (S vajon a kedves Olvasó tudja-e, hogy 1888-ban e tárgykörben mire adott engedélyt hazánkban a Fővárosi Közmunkatanács?) A fokozatosság és kiszámíthatóság német erény, amit mi sem bizonyít jobban, hogy Mireo-ügyben már tudható, hogy az üzembe helyezés két fázisban fog történni: az első járatok 2020 decemberében indulnak Baden-Württemberg tartományban és Hesse szövetségi állam déli részén, míg a Mannheim – Mainz útvonalon, nagyrészt a Rajna-vidék-Pfalz tartományban 2021 decemberében kezdődik az üzemelés.

Csendben, környezetbarát módon milliók örömére.

S el ne feledjem a kérdésre a választ: 1888-ban a Fővárosi Közmunkatanács engedélyt adott a Podmaniczky és Stáció (ma Baross) utcai villamosok kiépítésére. A központi áramfejlesztő telephez szükséges dinamókat amúgy a Siemens & Halske cég szállította, és egy év múlva, 1889-ben Budapesten, a Stáció utcában megnyílt a villamosközlekedés. Ez a vonal Európa első állandó üzemű, közforgalmú, városközponti villamosvasútja.

Ideje lenne visszazárkózni...

 

 

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/45771/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?