Blogolj!

Bangkokban gördülékeny a Siemens

Tézsévé

Miközben Magyarországon arról elmélkedünk, hogy 130 éves hazai jelenléte alatt mennyi mindent adott a Siemens a hazai vasúti közlekedésnek (például tudta Ön, hogy mikor és milyen néven „anyakönyvezték” a céget?), addig Bangkokban már nem létezik metróvonal a cég közreműködése nélkül.

Októberben került napvilágra, hogy a Bangkok Expressway and Metro Public Company Limited (BEM) és a CH. Karnchang Public Company Limited a Siemenst és az ST Electronics (Thaiföld) Limited céget tömörítő konzorciummal együttműködve szállítja a vasúti technológiát a Bangkokban kiépített Kék Metróvonal (Blue Line Metro) bővítéséhez. A világszerte ismert és népszerű német multi nem aprózza el a jelenlétet: az általuk leszállítandó berendezések közé tartozik 35 háromkocsis metrószerelvény, a jelzőrendszer, a vontatási áramellátó egység, valamint a karbantartó telephely és műhely összes berendezése. S mintegy – logikus – bónuszként, tíz évig a Siemens végzi a vonalhálózat karbantartását is. S hogy Thaiföldön nincs helye a totojázásnak, azt az is jelzi, hogy a tervek szerint a vonalbővítés üzembe helyezésére 2019-2020 folyamán kerül sor. Az meg magától értetődő, hogy a munkálatok befejezését követően a BEM üzemelteti majd ezt a vonalat. Felhasználva a felhalmozott Siemens-tapasztalatot, hiszen mint azt Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezérigazgatója mondta „az elmúlt évtizedek során döntő szerepet játszottunk Bangkok városi közlekedési rendszerének fejlesztésében és alakításában, hiszen ez az ötödik jelentős megrendelés, amit a város közlekedési hálózatának bővítése céljából kaptunk”.

S hogy melyek ezek?

A Siemens Mobility divíziója három nagy teljesítményű, kulcsrakész vasúti rendszer tervezését és megvalósítását végezte el Bangkok számára. A 2004 óta üzemelő Kék Vonal (Blue Line) mellett a Siemens szállította a Skytrain és az Airport Rail Link berendezéseit is. Magyarul: aki Dél-kelet Ázsia kedvelt turistaparadicsomában járt az elmúlt 15 évben, az nagy valószínűséggel – tudatlan vagy tudatosan – mindenképpen igénybe vette a Siemens termékeket. A Kék Vonal és a Vörös Vonal (Purple Line) közötti csatlakozást most adták át. Ráadásul a a város Zöld Vonalához (Green Line) 2016-ban kapott 22 darab négykocsis metrószerelvényről szóló megrendelés első darabjainak leszállítása a jövő évre van ütemezve.

Szóval a Siemens helyben van Bangkokban.

És nálunk is.

Mert egy pillanatra még visszakanyarodva a cikk elején kérdezett „anyakönyvezéshez”: 1887. november 22-én a Körúti Villamos Vasúti Vállalat Siemens & Halske, Lindheim és Co és Balázs Mór néven vette hivatalos nyilvántartásba a céget. Ami időszerű is volt, hiszen abban az évben már Siemens villamosokkal indult meg a villamos vasúti közlekedés Budapesten. A villamos a mai Nyugati pályaudvartól indult, útvonala a Nagykörúton át egészen a Király utcáig tartott. Az 1 km-es távolságot alig 3 perc alatt tette meg a szerelvény.

 

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/45770/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?