Blogolj!

Összefog a Siemens és az Alstom a kínaiak ellen!

Tézsévé

Szemünk előtt zajlik a vasúttörténelem: létrejött a nagy német-francia összeborulás: közlekedéstechnikai üzletágaik egyesítéséről állapodott meg a Siemens AG és konkurense, az Alstom SA azzal a céllal, hogy fel tudják venni a versenyt a világpiacon a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalattal. Hiába az évtizedes versengés a német és francia cégek között, a kínai konkurencia olyan tempóban terjeszkedik és fejlődik, hogy az európai társaságok gyors piacvesztésével fenyeget, így logikus lépés a régi ellentétek félretétele és az összefogás. 

És bizony, a kínaiak már a spájzban vannak. Egészen megdöbbentő, de a kínai CRRC 35 milliárd dolláros forgalmával lekörözi a Siemens, az Alstom és kanadai Bombardier vasúti üzletágát együttesen! 

A Siemens és az Alstom gyors lépésre azért volt szükség, mert a korábban csak belföldi kínai beruházásokra összpontosító CRRC már megvetette a lábát a külföldi piacokon is. Tavaly beruházási projekteket nyert el Nagy-Britanniában és a Cseh Köztársaságban, valamint pályázik a Londont a brit nagyvárosokkal összekötő High Speed 2 projekt kivitelezésére is. 

A Siemens Alstom néven létesülő új vállalat többségi tulajdonosa a Siemens lesz a részvények 50 százaléka plusz még néhány részvény birtokosaként. A cég vezérigazgatóját pedig az Alstom delegálja Henri Poupart-Lafarge személyében annak érdekében, hogy francia részről ne érhesse kritika a 20 százalékos állami tulajdonban levő "családi ezüst" eladása miatt. A megállapodás négy éven keresztül 50,5 százalékban korlátozza a Siemens által megszerezhető részesedést és szervezeti felépítési, foglalkoztatási garanciákat is rögzít.

A tranzakció az Alstom részvényeseinek a jóváhagyásával és a szükséges versenyhatósági engedélyek birtokában valósulhat meg. 

A Siemens vezérigazgatója Joe Kaeser szerint azonban a kínai állami vasút-technológiai vállalat méretére való tekintettel a versenyhatóságok minden bizonnyal nem találnak majd semmi kivetnivalót az egyesülésben. A fúziót egyhangúlag támogatja az Alstom, a Siemens, valamint az Alstom egyik főrészvényese, a Bouygues felügyelőbizottsága. Az összeolvadás francia belpolitikai ellenzői az ország egyik technológiai vívmányának tekintett TGV gyorsvasút elveszítését fájlalják, és munkahelyek elveszítésétől tartanak.

Bruno Le Maire pénzügyminiszter viszont kedden kijelentette, hogy a kormány üdvözli a francia munkahelyek megtartását garantáló tervezett fúziót. Közölte: a kormány nem él vásárlási opciójával a Bouygues SA birtokában lévő 20 százalékos Alstom részvénypakettre. A vasút-technológiai fúzió a francia TGV és a német ICE nagysebességű szerelvények gyártását egyesíti egyéb vasúti jelzéstechnológiai és pályaépítési üzletágaikkal. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele 15,3 milliárd euró (18 milliárd dollár), adó előtti eredménye 1,2 milliárd euró. 

A vasút-technológiai egyesülés az Alstom konszern foglalkoztatottainak 28 százalékát, a Siemens konszern dolgozóinak a 39 százalékát érinti, 62 ezer embert. Az új vállalat székhelye Párizsban lesz, csakúgy, mint a vasúti szerelvény gyártás központja. A vasúti jelzéstechnológiai üzletág központja viszont Berlinben lesz. Az egyesült vállalat részvényeit a párizsi tőzsdén jegyzik majd. Az Alstom a közel-keleti, afrikai, indiai, közép- és dél-amerikai piacokon rendelkezik erős pozíciókkal, a Siemens pedig Kínában, az Egyesült Államokban és Oroszországban. 

Forrás: MTI

https://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/43485/pics/lead_800x600.jpg
Hírek, információk
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?