DARUSKOCSI ÉS VONAT TALÁLT EGYMÁSRA A CINKOTAI ÚTON

Tézsévé
2016.04.22.

Jön a hétvége, front van, sajnos ilyenkor már mindenkinek máshol jár az esze, ezért is kell fokozottan figyelni egymásra a közlekedésben. A Cinkotai utat mindenesetre messziről kerüljük el, ugyanis egy emelőkosaras autóval ütközött egy vonat a vasúti átjárónál, a forgalom mindkét irányban áll, az erre közlekedő vonatok átlagosan 30 percet késnek. 

A Miskolcra induló Jázmin Intercity egy fény- és félsorompóval ellátott vasúti átjáróban ütközött össze a darus kocsival, ami a piros jelzés ellenére hajtott fel a sínekre. Szerencsére nem sérült meg senki, azonban a mozdony totálkáros lett, így ez a vonat legalább másfél órát késik. A baleset miatt a szerelvények csak az egyik vágányon közlekednek, ezért a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon utazóknak legalább fél órás többlettel kell számolniuk.

Háromszor gyorsabban juthatunk majd el a déli határhoz

Tézsévé
2016.04.20.

Elfogadta a parlament a magyar-kínai kormányközi egyezményt, amelynek köszönhetően kínai hitelből újulhat mega Budapest-Kelebia közötti vasútvonal. A sínszakasz a Budapest-Belgrád vasútvonal része.

A jelenleg egyvágányú, lassújelekkel alaposan teletűzdelt pályát kétvágányúsítanák a szerb fővárosig, és 200 kilométeres óránkénti sebességre építenék át, de az egyéb műszaki berendezések miatt valójában 160 kilométeres sebességre lenne alkalmas. A gyorsvonatok most 50 km/h-s átlagsebességgel tudnak haladni rajta, ami finoman szólva is korszerűtlen. A vonal nem szerepel az európai törzsvasúthálózatban, így uniós forrásokat nem lehet felhasználni a felújításához.

A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ennek érdekében a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát. Ezen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert.

A kedden a Magyar Közlönyben is kihirdetett jogszabályban nem említik a projekt összköltséget, de előzetesen ezt 472 milliárd forintra becsülték, aminek 85 százalékát fedezné a kínai hitel. Ezzel a beruházás minden idők eddigi legnagyobb költségű magyar vasúti felújítása lenne. 

Ezeket a cikkeket olvastad már?