Malteros kanál, biztonság és kényelem

Tézsévé

Persze, a hivatalos cím lehetne az is, hogy „Megkezdődött a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése”, de akkor hol marad a fúvós zenekar? Na, ugye! De azért esetünkben a protokollnak is jelentősége van, ha már fontosnak érezte a személyes jelenlétet az alapkőletételi ünnepségen (ahol, ugye, mindig van egy malteros kanál, mint Stahl Judit hűtőjében a fürjtojás) Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója. Meg persze a beruházásban résztvevő cégek nagyjai is. 

De mire kell a malteros kanál? Például arra, hogy a Magyar Idők szerdai száma jó mélyre kerüljön (ebben nincs áthallás, ne tessenek beleérteni), meg arra, hogy végre elindulhasson az a fejlesztés, amelynek köszönhetően 2020 végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon. S nem mellékesen az új ETCS2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szint) kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság.

S hogy mindez miként? Nos, úgy, hogy a vasúti pálya fejlesztésének keretében az érintett szakaszon összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik a villamos felsővezetéki hálózatot. Átépül Háros, Nagytétény-Diósd és Érd állomás, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső megállóhelyek is megújulnak. A közlekedés megkönnyítése mellett végre az utazók kényelmére is figyelnek, ennek érdekében korszerű, magas peronokat alakítanak ki, új peronaluljárók, rámpák, liftek és perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják. Az összesen 182 férőhelyes P+R és a 100 férőhelyes B+R parkolónak köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebbé válik a vasút megközelítése. A korszerűsítéshez kapcsolódóan 27 híd, kerethíd és áteresz, míg a vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 13 km-es zajvédőfal épül. A közlekedésbiztonságot növeli az 5 új gyalogos- és peronaluljáró megépítése, valamint a 2 gyalogos-és peronaluljáró, 6 különszintű és 6 szintbeni csomópont átépítése is.

A szikár tényekhez nem mellékesen kapcsolódik a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítése is, és immár elárulható, hogy Érd állomáson új blokkmesteri épület épül, és sokak örömére felújítják a vontatási transzformátor alállomást is. A beruházás részeként korszerűsítenek 3 állomási és 3 nyílt vonali útátjárót, modern távközlési berendezéseket, optikai hírközlő kábeleket, új vasúti üzemirányító-, utastájékoztató- valamint tűz- és vagyonvédelmi rendszert építenek ki. Új elektronikus állomási biztosító berendezést, valamint a nyílt vonalakon önműködő, emelt sebességű térköz biztosítóberendezést is telepítenek.

A vonalon létesülő korszerű elektronikus biztosító berendezést, az ezen a téren nemzetközi tapasztalattal rendelkező, Siemens Zrt., a kivitelező Siemens KLBA Konzorcium, konzorcium vezetője építi ki. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Dale A. Martin elmondta, hogy az európai uniós műszaki átjárhatósági normák betartásával megvalósuló berendezés nagymértékben hozzájárul a vasúti közlekedés fejlesztéséhez.

Mondjuk, elég fontos, hogy ő így látja, hiszen - a vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait nettó 51,36 milliárd forint értékben végző KITÉRŐ 2016 KONZORCIUM ( V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) mellett - a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítéséhez és ETCS 2 kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatokat az ő cége, azaz a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Zrt., Siemens Aktiengesellschaft) végzi nettó összege 16,62 milliárd forint értékben.

És azért azt se hallgassuk el, hogy a fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.

Reméljük pontosan. Mert jó lenne mihamarabb használni...

Hogy legyen értelme a malteros kanálnak.

 

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/37960/pics/14941069021370745_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?