Tíz futballpálya méretű az új telephely

Tézsévé

Szó se róla, Németországban nem aprózza el a Siemens. Nincs két hónapja, hogy letették a Rajna-Ruhr Expressz (RRX) szerelvényeinek épített szervizelő és karbantartó telephely alapkövét Dortmund-Eving városában. És a tervek szerint egy év múlva már el is indul a telephelyen a tesztüzem. S nem rövidtávra terveznek. A jövőben itt történik majd mind a 82 RRX szerelvény szervizelése és karbantartása – 32 éven át. Az új telephellyel 75 munkahelyet teremt a Siemens, amely közepes nagyságú kétszámjegyű euró milliós összeget ruház a létesítménybe.

RRX szerelvény


Ez eddig rendben is van, de mit tud ez a telephely? Nos, teljes mértékben fel lesz készítve a vonatszerelvényeknek arra az egyedülálló, digitalizált szervizelésére és karbantartására, amit a Siemens végez. Az előrejelző elemzések még jóval a meghibásodások tényleges előfordulása előtt azonosítják az esetleges hibák okait. Ennek érdekében a szerelvényeket valós időben alaposan ellenőrzik, és a kapott adatokat a Siemens Mobility németországi Adatszolgáltatási Központjának (MDS) központi diagnosztikai rendszerében analizálják. Az elemzések alapján az MDS szakemberei elvégzik a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatos számításokat, és sürgős vagy ütemezett karbantartásra tesznek javaslatot az új telephely szervizelő csoportjának.

Magyarul: minden előre látható és kiszámítható lesz. Olyan siemenses. S reméljük, hogy idővel a magyarországi vasúti közlekedésben is forradalmi változást hoz, hiszen, amint Michael Groschek, Észak-Rajna-Vesztfália állam közlekedési minisztere fogalmazott: „az RRX forradalmasítani fogja az államban a vasúti személyszállítást, fenntartható módon javítja az utazási körülményeket az ingázók százezrei számára, és új, irányadó paramétereket definiál a kényelem, áteresztőképesség és utazási idők tekintetében”.

Márpedig Dortmundban és környékén irgalmatlan sokan, naponta 2.4 millióan használják a vasutat. Így aztán nem is mondhatott mást Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezérigazgatója, mint: „Dortmund-Eving városában már a digitális kornak megfelelő módon fogjuk végezni a szerelvények szervizelését és karbantartását. Olyan algoritmusokat használunk, amelyek elemzik a vonatokról kapott adatokat, így még a zavarok tényleges előfordulása előtt korrigálhatjuk a várható működési hibákat. Ezáltal szerelvényeink közel 99 százalékos rendelkezésre állását tudjuk garantálni ügyfelünk, a VRR és valamennyi utas számára. Fellelkesít minket ennek az új karbantartó telephelynek a megépítése Dortmundban”.

Bennünket meg az fog, ha hasonló precizitással hazánkban is megjelennek majd, és itt is ez a félelmetesen korszerű, valóban űrkorszaki háttér segíti majd a közlekedést.

Azért vessünk egy pillantást a telephely méreteire, mert az sem „piskóta”. Területe körülbelül 70.000 négyzetméter, ami nagyjából tíz futballpálya méretének felel meg. A komplexum tartalmazni fog egy hat-vágányos karbantartó épületet, egy raktárt, adminisztrációs és szociális épületet, kültéri tisztító létesítményt a szerelvények számára, egy padló alatti eszterga-berendezést a kerékpárok generáljavításához, valamint a szerelvények kerékpárjainak diagnosztikai rendszerét. A főépület körülbelül 163 méter hosszú, 63 méter széles és 12,4 méter magas lesz. A létesítmény mintegy 15 százalékkal kevesebb energiát használ majd fel, mint az új európai energiatakarékossági rendeletben (EnEV) előírt szabvány által javasolt érték. Mintegy 5,5 kilométer hosszú vágányt fognak lefektetni az ingatlanon, ideértve a karbantartási épületet.

Nem semmi, na. 

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/37832/pics/14938004617624656_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?