Nyugaton a helyzet...egyre jobb!

Tézsévé

Nyugodtan elkönyvelhető, hogy stabil fejlődési (kötött)pályára állt a nyugat-magyarországi vasút, hiszen a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.) újabb korszerű mozdonyok vásárlását jelentette be. Az erre kiírt közbeszerzési eljárást a Siemens nyerte. A felek március 14-én ünnepélyes keretek között szerződést is kötöttek, melynek értelmében a Siemens 9 darab Siemens Vectron típusú mozdonyt szállít a soproni székhelyű vasúttársaságnak. 

A korszerű mozdonyok igazi univerzális igáslovak lesznek: Európa-szerte elsősorban a teherkocsikat húzva róják majd a kilométereket, de akkor sem jönnek zavarba, ha Intercity kocsikat kötnek utánuk. A megrendelés keretében két darab dízel segédhajtású kétáramnemű és három darab háromáramnemű mozdonyt gyártanak le a derék bajor kollégák a Siemens müncheni üzemében. A szerződés részeként pedig további négy darab, szintén kétáramnemű mozdonyt vásárol a GYSEV. A mozdonyokat már nyáron láthatjuk, onnan folyamatosan állítják forgalomba őket.

„Nagy elismerés számunkra, hogy a GYSEV mozdonybeszerzési pályázatán az osztrák Siemens AG-vel közösen sikeresen szerepeltünk, és vállalatunk szállíthatja le a megrendelt kilenc darab Vectron mozdonyt a társaság számára, ez-zel is hozzájárulva a hazai vasúti közlekedés korszerűsítéséhez. A Vectron újra be-bizonyította, hogy kiemelkedő teljesítményének köszönhetően Európa egyik vezető mozdonytípusa” - mondta el dr. Ludvig László, a Siemens Zrt. Mobility divíziójának vezetője.

A mozdonyok vásárlásába az Európai Beruházási Bank (EIB) is beszállt, 40 millió euró (12,5 milliárd forint) hitelt adott a GYSEV Zrt.-nek, eddig a hitelkeretből 35 millió eurót használnak fel.

„Vasúttársaságunk további, dinamikus fejlődéséhez elengedhetetlen volt a megfelelő vontatójárművek beszerzése. Nagyon komoly előkészítő munkát igényelt a szükséges források megteremtése, végül, az EIB-hitelkeret megállapodással rendkívül kedvező feltételekkel jutottunk hozzá a vásárláshoz szükséges összeghez. A közbeszerzés során fontos szempont volt, hogy a járművek rendelkezzenek vasútüzemi hatósági engedélyekkel Magyarország mellett az ausztriai és németországi közlekedéshez, emellett több közép-európai ország területén is alkalmasak legyenek a határon átlépő személy- és tehervontatásra” – mondta el Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.

A szerződéskötés apropóján Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára irányította rá a reflektorfényt a pozitív folyamatokra. A következő években 1500 milliárd forintnyi fejlesztés valósul meg ebben a közlekedési ágazatban, melynek eredményeként 2020-ig 882 kilométer vasútvonal korszerűsödik. Ráadásul mindezt úgy, hogy a fejlesztések mellett a MÁV csoport 2010. évi háromszáz milliárd forintos adósságát mostanra az ötödére, 64 milliárd forintra sikerült csökkenteni.

Mit lehet ehhez még hozzátenni? Sínen vagyunk!

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/37175/pics/lead_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?