Hibridek, M4 és a mentősök

Tézsévé

A Magyar Közlekedés cikke alapján Ludvig László és Siemens magyarországi történetét ott hagytuk abba előző posztunkban, hogy a fejlesztések fókuszában a kapacitás növelése, a környezet védelme és a biztonság garantálása áll az egyre szűkülő költségvetések mellett – ami nem megy a digitalizáció tényleges használata nélkül. 

De lássuk, hogy miként képzelik mindezt el. A cikk alapján egyértelmű, hogy a jövőbeni fejlesztéseik sorában egyaránt szerepelnek hatalmas közlekedési rendszerek, mint ahogy csúcstechnológiás termékek, ill. részmegoldások is. A nagyobb rendszerekre jó példa egy nagyváros új metróvonalának építése, mint ahogy azt Budapesten is tették az M4 esetében. Másik példaként, aki mostanában járt nagyobb kiállításokon – például mi is megtekinthettük az InnoTranson a jövő vonatait –, annak számára egyértelmű, hogy a következő évtized a nagysebességű távolsági vonatok új moduláris, rugalmas és energiahatékony generációjának tervezéséről fog szólni – Ludvigék sem készülnek másként a Siemens-nél. Ugyanakkor a komplex rendszerek olyan csúcstechnológiás termékeken alapulnak, mint pl. a legújabb multilevel converter, melyet a vontatási energiaellátó berendezések stabilizálására fejlesztenek. De említhetnénk a hibrid hajtású elektromos teherjárművek áramellátásának biztosítását, vagy éppenséggel a rugalmas áramszedők állapotfigyelő rendszerének kialakítását is. Végül, de nem utolsó sorban, elektronikus biztosítóberendezésekhez valós idejű, elosztott architektúrájú kommunikációs rendszer létrehozásán is munkálkodnak, melyek talán egyszer a MÁV vagy a GySEV vonalain is megjelennek.

De a főváros és nagyobb városaink kulturáltabb közlekedéséhez láthatatlanul már az elmúlt években is jelentősen hozzájárult a Siemens az egyik legdinamikusabban fejlődő területe, a vasúti áramellátáson keresztül. Bár nem ebben a tudatban szállunk fel a szerelvényekre, azért nem árt tudni, hogy a városi közlekedésben az M4 és M2 metróvonalak, a szegedi, debreceni, miskolci, valamint az 1-es és 3-as villamos vagy a budai fonódó villamoshálózat is az ő munkájukat dicsérik.

„Egy szó, mint száz: a XXI. század bőven tartalmaz kihívásokat és saját bőrünkön tapasztalhatjuk, hogy az idő is préseli a mérnököket. Gondoljunk csak bele: teljesen természetes számunkra, hogy szinte mindegyik telefonmárka évente jön elő újabb és újabb készülékekkel. Mert 1 év után elavul az addigi csúcsmodell is. Bár a vasúti közlekedés konzervatívabb, a digitalizáció itt is egyre gyorsabb tempót diktál.”

S ne feledkezzünk meg az intelligens rendszerekről sem, amelyek a jövő közlekedését vetítik előre. A Siemens nem csak a síneken szárnyal, hanem minden polgár mindennapi életét is figyelemmel követi. Nincs ez másképp a közúti közlekedés irányításában sem! Így aztán a legkorszerűbb LED-technológiával építenek csomópontokat a jelzőlámpás forgalomirányításban úgy, hogy a teljes városra kiterjedő LED-csere projekt részben az energia megtakarításból finanszírozható. Ígéretes eredmények vannak az automatizált, integrált utcai parkolás-menedzsment területén – legyen szó zárt parkolási rendszerekről parkolóházon, P+R létesítményen belül, vagy éppenséggel felszíni parkolóban.

Ugyanígy kiemelten fontos az az informatikai fejlesztés, amelyet az Országos Mentőszolgálat mentésirányítási központjának készítettek, és amelynek révén a mentősök hozzáférést kaptak a főváros forgalomfigyelő rendszerének részét képező, mintegy 300 kamera valós idejű információihoz és szolgáltatásaihoz. Mondjuk, ez sem elhanyagolható.

Ez derült ki a Ludvig Lászlóval folytatott beszélgetésből a Siemens terveiről, melyről bővebben is olvashatunk a Magyar Közlekedésben.

Most már abban bízunk, hogy nem csak a lapban, hanem a valós magyar közlekedésben is élvezzük mindennek előnyeit. 

Előzmény: http://menetterti.blogstar.hu/2017/01/05/az-elso-villamos-mar-elindult-/32970/

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/33248/pics/14848148831029704_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?