Akár 200-zal is repeszthetnek az új magyar vonatok!

Tézsévé

Jó hírek: mérföldkőhöz érkezett a MÁV-START IC+ fedőnévre keresztelt programja, ami a cég nemzetközi InterCity flottáját újítja meg a következő években; mint megtudtuk, elkezdik a 20 darab új generációs, nemzetközi forgalomra alkalmas IC+ vasúti személykocsi gyártásának az előkészítését. A kicsit már öregecske, lassúcska, elavult jelenlegi szerelvények cseréje már régóta érett, de szerencsére már nem kell sokat várni a frissítésre.

A már említett mérföldkő annak szól, hogy eredményt hirdettek a 200 km/órás sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok beszerzésére kiírt közbeszerzésen, amelyet a szakma két nagyágyújának, a Siemens Zrt.-nek és a Knorr-Bremse GmbH-nak konzorciuma nyert meg. Ezek az alkatrészek a „lelkei” egy vasútkocsinak, alapjaiban határozzák meg az utazás sebességét és kényelmét, vagyis kulcsfontosságú, hogy ezek a lehető legkorszerűbbek, a rendelkezésre álló kerethez képest a legjobbak legyenek. A fenti két cég neve azonban megnyugtatóan hathat, hiszen a piac legnagyobb tapasztalattal bíró szereplőiről van szó.

A bejelentés nem csak azért örömteli, mert megújul a géppark, hanem azért is, mert az eszközöket részben Magyarországon gyártják majd. Ennek nemzetgazdasági hatása is meglehetősen pozitív, hiszen további magas hozzáadott értékű munkahelyek jönnek létre, hazai beszállítók kapcsolódhatnak be a gyártásba és a technológiai know-how is bekerül a magyar gyártósorok „vérkeringésébe”

Az ajánlat értelmében a Siemens, a Siemens-Knorr Konzorcium vezetője 40 darab 200 km/órás sebességre alkalmas forgóvázat szállít az új generációs IC+ személykocsikhoz 2017 áprilisától. Magáról a forgóvázról annyit érdemes tudni, hogy bevált, megbízható típusról van szó, eddig már több mint kétezer példányban gyártották le.  Fontos, hogy megfelel az európai átjárhatósági előírásoknak (TSI), ezáltal lehetővé teszi a járművek közlekedését a nemzetközi forgalomban, az utasok kényelméről pedig légrugós kialakítás gondoskodik. Ez utóbbi a mostani hagyományos rugózású kocsikhoz képest összehasonlíthatatlanul jobb utazási élményt fog nyújtani.

A konzorcium másik tagja, a Knorr-Bremse 20 darab komplett fékberendezést és Flexball-vezetékeket szállít a nemzetközi forgalmú, újgenerációs IC+ kocsikhoz. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek majd. 

A végeredmény és egyben a lényeg pedig, hogy a német cégek alkatrészeire építve 2017-18-ra készül el tíz darab nemzetközi, másodosztályú, illetve tíz darab nemzetközi, többcélú utasterű és akadálymentesített IC+ kocsi a MÁV-START szolnoki telephelyén. Ezek a tavaly forgalomba helyezett két, saját fejlesztésű prototípus terveire épülnek, amelye 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállítottak utasokat, majd 2015 júniusában megkapták a típusengedélyt Magyarországon és a környező országokban is (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Németország, Románia, Svájc, Szlovákia és Szlovénia). Az első két forgalomba helyezett kocsi már több mint 1,2 millió kilométert teljesített, ami egészen kiváló eredmény. A MÁV-START, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaság szerint is kedvezőek a kocsik nemzetközi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.

Az IC+ program szerencsére nem áll meg a nemzetközi flotta frissítésénél, 2018-tól állami forrásból 100 darab belföldi közlekedésre szánt IC+ kocsi sorozatgyártása indulhat el különböző elrendezéssel, hasonló technológiai alapokon. Ezek a hazai pályaparaméterekhez igazodva legalább 160 km/h sebességű közlekedésre lesznek alkalmasak. Nagyon várjuk őket is.

 

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/32089/pics/14800914373383217_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?