Megnéztük a jövő vonatait – InnoTrans 2016 II.rész

Tézsévé

Tovább haladva a kültéri részekre elénk tárult a Mennyország: kívül-belül körbejárhattuk a Siemens valamennyi vásárra elhozott járművét. II. rész.

Törökországban folyamatosan pörög a vasútfejlesztés, az Ankara-Isztambul nagysebességű szakaszon, valamint az Isztambul ázsiai és európai oldalán hamarosan teljessé váló vasúti kapcsolaton a Siemens Velaro TR vonatai jelentik majd a járműflotta gerincét, amelyek akár 300km/h –es sebességgel is képesek suhanni. A jármű bőrfotelekkel és egyéni képernyőkkel felszerelt első osztályú, valamint a magas komfortot nyújtó másodosztályú szakaszaira mindenki csak elégedetten tudott biccenteni. Törökországban ugye igen csak meleg tud lenni, ennek okán a szerelvényekbe különleges hatékonyságú klímaberendezés terveztek. A Velaro-t Törökország mellett a Német Vasutak (DB) és a Csalagúti forgalmat bonyolító Eurostar vonalain is tiszteletét teszi majd.

Velaro

Innen még szebb

A Siemens korábban bemutatott, Vectron márkanevű villamos mozdonyából az idei rendezvényen kettő jármű volt kiállítva. Az árufuvarozással és mozdony-bérbeadással foglalkozó cégek igazi kedvence, a többáramnemű Vectron MS mellett igazi csemegének számított a Finn Vasutak (VR) részére szállított 80 darabos flotta egyik (pályaszám szerint az ötödik) tagja. A jármű különleges, és a társához képest láthatóan módosított felépítéssel bírt a Finnországban használatos széles nyomtávú (1524mm) vasúti pálya, és az északi klimatikus viszonyokra kialakított kivitel okán. A finn Vectron a tartós -40 celsius fokos (!) üzem miatt különleges beépített anyagokkal, berendezésekkel, szigeteléssel van felszerelve, kényelmi extrái közé pedig többek között az FM rádió, a kávéfőző, vízmelegítő és mikrohullámú sütő tartoznak. A mozdony különlegessége továbbá a beépített kettő darab, egyenként 180kW teljesítményű dízelgenerátor, amelyek segítségével a jármű felsővezeték nélküli szakaszokon is végezhet tolatási mozgást. Szinte kedvet kaptunk a messzi északra menni dolgozni.

Vectron

A budapesti Combino villamosok távoli rokonának tekinthető Avenio villamos katari megrendelésre készült típusa is látható volt. A jármű különlegessége, hogy üzemszerűen felsővezeték nélküli szakaszokon közlekedik, a megállókban várakozás és az utascsere közben vesz csak fel annyi áramot, amennyivel a következő megállókig kényelmesen el tud jutni. Egyszerű de zseniális megoldás.

Avenio, a Combino katari tesója

Az Innotranson tartották a Siemens Desiro ML típusú, az Osztrák Szövetségi Vasutak részére szállított ÖBB Cityjet márkanevű elővárosi és regionális motorvonatok hivatalos átadási ceremóniáját is. A vonatok különleges, felmérések alapján kialakított ülésekkel, konnektorokkal, modern utastájékoztató rendszerrel, nagyméretű monitorokkal vannak felszerelve, valamint különleges fény- és térkoncepcióval fogadják az utazóközönséget. A mozgásukban és látásukban korlátozott utasok kényelme és kiszolgálása érdekében a jármű láthatóbb, vizuálisan erőteljesebb jelzésekkel, szélesebb terekkel, ajtókkal és átjárókkal van építve. Ez a vonat nagyjából megegyezik a GySEV részére készült 5 járművel, melyek egyelőre a társaság osztrák vonalain futnak, de ha minden igaz hamarosan magyarországi engedélyeket is megkapják, így akár a GySEV hazai vonalain is találkozhatunk velük majd.

Desiro ML

Szintén a Desiro család tagja az angol, London környéki viszonylatokon üzemelő South West Trains (SWT) társaság részére szállított szerelvény. A Desiro család helyi igényekre szabott változatai markáns részt vállalnak például a London környéki elővárosi és regionális forgalomból, kiemelkedő minőségükkel, magas rendelkezésre állásukkal, koncepciózus modernitásukkal pozitív fogadtatásra találtak az üzemeltetők és az utazóközönség részéről. A jármű különlegessége többek között a korábban (szintén londoni felhasználásra) bemutatott utasmennyiség-érzékelő rendszer, amely a megfelelő kapcsolatokon és alkalmazásokon keresztül képes tájékoztatni az utasokat a járművön esetlegesen található szabad helyekről. Egy ilyen rendszer működési elve a megrendelő igényei szerint különböző is lehet – fedélzeti kamerán keresztül történő azonosítással, vagy súlyérzékeléssel is működhet. A kinyert információt a jármű képes a peronokon elhelyezett utastájékoztató kijelzőkre, vagy akár az utasok mobiltelefonjaira is továbbítani. A harminc járműves flotta első példányai 2017-ben állnak forgalomba.

Desiro SWT

Desiro SWT belülről

A Siemens kiállított járművei között különleges helyet foglalt el, és nagy érdeklődésnek volt kitéve a Rijádba szállítandó metrószerelvény. A járművek a Siemens bécsi járműgyárában készülnek, különleges, háromosztályos kivitelben, amelyek a bőrüléses első, a komfortos másod, és a helyi igényeknek megfelelő női utasosztályt takarják. A jármű sajátjai még a szaúdi címerben lévő pálmafát jelképező, kézzel polírozott speciális formájú kapaszkodók. 

A fentiekből jól látható, hogy az InnoTranson a Siemens igen csak odatette magát, folyamatosan kapkodtuk a fejünket, elképesztő, hogy mekkora energiát fektettek a kutatás-fejlesztésbe, és azokat zseniális eleganciával hozták le a valóságba. Le a kalappal. Riportunk a kiállításról azonban itt még nem ér véget, következő bejegyzésünkben megmutatjuk mivel kápráztatta el a MÁV a közönséget.

(folytatjuk) 

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/30799/pics/14758589627547935_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Kapcsolódó blogbejegyzések

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?