Új szakszervezetet alapítanak a jegyvizsgálók?

A jegyvizsgálók tömeges megbetegedésének a megszervezése, a két kirúgott kalauz meghurcolása és a szolidaritási akció meghirdetésének időzítése nem véletlen. De mi van, ha a jegyvizsgálók rájönnek arra, hogy milyen mocskos és öncélú játékhoz használja fel őket erkölcstelenül – érdekvédelem címén – a szakszervezet? És alapítanak egy újat, maguknak…

Blogunk megbízható információi szerint rendesen kiverte a biztosítékot vasutas körökben az urizáló VDSZSZ-alelnök, Bárány Balázs 1.500.000 forintos fizetéséről (is) szóló múlt heti cikkünk, amelyben alapvetően arról írtunk, hogy mi húzódik a sajtóban megtúráztatott – és a szakszervezet által lehetetlen helyzetbe hozott – két kirúgott jegyvizsgáló történetének hátterében. Olyannyira kiborultak a kalauzok, hogy a VDSZSZ-ből kiválva, új szakszervezet létrehozásán munkálkodnak.

De miért is? Hagyatkozzunk szigorúan a tényekre és nézzük, hogy mi az, amit most biztosan tudunk?
Június 23-án és 24-én gyanús és tömeges megbetegedést jelentenek a Nyugati pályaudvaron a jegyvizsgálók. A rejtélyes vírust a VDSZSZ kezdi el terjeszteni honlapján, hiszen június 24-én még be is számol róla, íme:

„Tömegesen betegednek meg a vasutasok: a súlyos létszámhiány miatt bizonytalanná válhat a vonatok közlekedése! A létszámhiány okozta folyamatos túlterhelés, a borzalmas munkakörülmények, a munkáltató pressziója az utasításellenes munkavégzésre, az egyre gyakoribb bántalmazások miatti veszélyérzet bizony mind-mind könyörtelenül megkéri az árát. Ráadásul, a munkáltatók eközben arra törekednek, hogy a vasutasok megosztásával az amúgyis nagyon alacsony jövedelmekből még kevesebbet faragjanak. Ezt persze nem lehet a végtelenségig folytatni, nem is maradt el a következménye: június 23-án a Nyugatiban tucatszám betegedtek meg az utazók”.

Mit tesz Isten, pont ezen a napon (24-én) két vezető jegyvizsgáló – a VDSZSZ honlapjáról tudjuk a nevüket: Kovács Anna és Németh Zsolt – vasútbiztonsági okokra és a szabályok betartására hivatkozva megtagadja az adott vonat továbbítását, arra második vonatkísérő nélkül egyikőjük sem hajlandó. Csakhogy kollégáik épp a rejtélyes megbetegedésből lábadoznak otthon, nincs, aki beugorjon másodiknak…
Mivel a két jegyvizsgáló rendkívüli helyzetben, az utolsó pillanatban tagadja meg a vonat továbbítását – biztonsági okokra hivatkozva – ezért a MÁV-START elbocsátja őket. (A biztonságos vonatközlekedtetés szabályait az F.2. Forgalmi Utasítás tartalmazza, amely szerint „a vonatok közlekedhetnek mozdonyvezetővel és egy vagy több vonatkísérővel”. Azaz az egy fővel való közlekedés a NKH által jóváhagyott szabályzat értelmében biztonságos. A munkaügyi bíróság majd eldönti, hogy kinek van igaza, de az nemcsak a bepalizott jegyvizsgálók sorsát fogja eldönteni, hanem az egész akcióban „a báránybőrbe bújt farkas” szerepét játszó szakszervezeti alelnökét is. A havi másfél millát hazavivő, a balhék tetőzésekor érdekvédő hasát süttető Bárány Balázsét).

De, mielőtt bárki azt gondolná, hogy itt csak „Bárányra utazunk”, nézzük tovább a tényeket:
A MÁV-START májusban a jegyvizsgálókat érintő foglalkoztatási és bérreformot indított, melynek több lényeges eleme van. Az egyik, hogy a korábbi több túlórából eredő többletkereseten felül átlagosan nettó 11 ezer forinttól 25 ezer forintig terjedő összegű plusz keresetet biztosít a jegyvizsgálók számára. A másik, hogy a jegyvizsgálók szabadon dönthetnek: az új vagy a régi foglalkoztatási rendszerben akarnak-e maradni. Erről a problematikáról és a szakszervezetek öncélú asztalfelrúgásáról már akkor írtunk itt a CSVM blog információira hagyatkozva.
Az, hogy a munkáltató ebben az esetben (is) felnőttként kezelte a munkavállalókat, s rájuk bízza (bízta) a döntést, nem pedig a Gaskó-botrányban hiteltelenné vált VDSZSZ vezetésére, kiverte a biztosítékot a szakszervezetnél. Bárány Balázs már a bérreform elutasításának napján, május 27-én kilátásba helyezi, hogy „a jegyvizsgálók joggal fontolgatják, hogy csak akkor fogják elvinni a vonatot, ha nem egyedül kell rajta szolgálatot teljesíteni”. (És lám, egy hónap múlva fontolgatták is... Ugyanerre a szolgálatmegtagadásra szólítja fel a jegyvizsgálókat a bántalmazásokra hivatkozva is, pedig pont a bérreform adna lehetőséget a nagyobb létszámú fedélzeti szolgálatteljesítésre is…).

És itt van az a pont, amikor elfogyott a Jobbik és a Népszabadság köreiben oly otthonosan mozgó Bárány Balázs eszköztára (tömeges megbetegedés megszervezése, a jegyvizsgálók meghurcolása és a szolidaritási mozgalom meghirdetésének időzítése). Ezek nem véletlenek, hiszen az idő a VDSZSZ számára rendkívül sürgető, hogy teljesítsék megbízóik alapvető céljait: a közlekedésszervezés megnehezítését, ellehetetlenítését.

Bárány Balázs

Merthogy (miként az a MÁV-START hírleveléből kiderül) a közel 2700 jegyvizsgáló közül már több mint 600-an mutattak cokit Bárányéknak, és döntöttek az új bérrendszerbe történő átlépés mellett. Bár ez még nem nevezhető átütő sikernek, de a folyamat visszafordíthatatlanul elindult és a VDSZSZ semmitől sem visszariadva mindent meg is tesz azért, hogy megállítsa ezt: nyakukon a hurok, hiszen az augusztusi és szeptemberi bérkifizetés után várhatóan még többen fognak átlépni a többletbért jelentő új rendszerbe, a felsülés pedig Bárány Balázs feneke alól könnyen kihúzhatja az alelnöki széket (meg a másfél milliós havi fizut). Vannak olyan területek, ahol már most 80%-os az átlépők aránya, onnan még az érdekképviseletek is a pozitív visszajelzésüket adták a vállalat felé. (Nyilván halkan, még név nélkül, mert ők is félnek a szakszervezeti vezetés következményeitől.)

És ez a VDSZSZ végét jelenti. A jegyvizsgálók meg nem hülyék (nagyon nem), és már rájöttek arra, hogy mocskos játékhoz használta fel őket – „érdekvédelemre” hivatkozva és igencsak erkölcstelen módon – a VDSZSZ vezetése. Érdekvédelemre természetesen szükség van, de nem ezzel a saját politikai karrierjét építgető Bárány-bagázzsal, így lépnek és egy új szakszervezeti mozgalmat indítanak.
Nem a tengerparton, nyaralás közben, hanem Magyarországon.

1
http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/28890/pics/14693582314261069_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 1 db hozzászólás érkezett!
Pèter 2016-07-26 17:20:38
Megint csak az egyoldalú nézőpont szerepel Még ha hejtálló is ezen nézőpontból. Ha már hivatkozik a forgalmi utasításra nem félig kellene mert nem minden esetben viheti egyedül a vonatot a Vjv .Az utazó személyzet mostmár egy évtizede kéttűzközészorult A Vezetősé és a szakszervezete közé tény hogy sokesetben elvárja a munkáltató hogy érdekében a Vezetőjegyvizsgálók ne minden előirást tartsanak be hanem saját felelőségükre inkább a közlekedést helyezzék előtérbe. És egydolgot nefeledjen senki hogy az esetleges balesetek esetén igen is felelőségre vonják a jegyvizsgálót a Bíróságon a munkáltató viszont hivatkozik az utasításra hogy nem kellett volna úgy továbítani a vonatot és Azt a Vjv saját felelőségére tett mivel nem mindegy a felelőség szeméjes vagy céges.
Többszö került ki vagy változott értelmezhetetlenné az utasításban olyan pont rendelkezés melyek betertása a munkáltatónak kényelmetlenséget okozott pl a személyzet létszáma a vonatokon külön kellett kivívni hogy bekerüljön a kollektív szerződésbe
Sokesetben (Vonal függő) utas és személyzet védelmi szempontok miatt .
És nemártana figyelembe venni a hangfelvételt a vjv 5+1lezárt kocsival továbítittavolna a vonatot De Már Lemondták Nem Véletlenül.
Ezt a pár sort csak azért írom mert a sárdobálás ami folyik a nagyok között hogy ki az erősebb két ember ( Vjv ) életét teheti tönkre.
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?