Szakszervezeti szórakozás havi másfél millás fizuért

Nem minden úgy van ám, aminek látszik. Ezúttal is szenzációhajhászás áldozata lett a nemzeti vasúttársaság. De még inkább 2 jegykezelő, akik állásukat vesztették, mert felültek a saját politikai pecsenyéjüket sütögető vasutas, szakszervezeti vezetők heccelésének. Akik könnyen játszanak, hiszen a VDSZSZ-alelnök havi bére a MÁV-nál 1.5 millió forint…

Két vezető jegyvizsgálót is kirúgott a MÁV, mivel létszámhiány miatt nem indították el a vonatot – írja a Blikk (meg erre hivatkozva az index.hu). „Mondtam, hogy kolléga nélkül nem vállalom, vegyenek le egy vagont, vagy nem indítom a vonatot. Baleset esetén engem vonnak felelősségre, és a kollektív szerződés sem engedi az ilyet” – mondta Németh Zsolt jegyvizsgáló a lapnak, hozzátéve, hogy őt egy 160 méter hosszú szerelvényen hagyták egyedül, márpedig egyedül nem képes belátni a vonatot az elejétől a végéig. Ha kiadja az engedélyt az indításra, miközben valaki még lekászálódik a csomagokkal a lépcsőn, az utast elsodorhatja a vonat, tragédia történhet. A férfit egy másik, hasonlóan járt jegyvizsgálóval együtt elküldték a vasúttársaságtól.

Bárány Balázs - fotó: HVG

A Gaskó-utód, egyes hírek szerint a JOBBIK körül sertepertélő Bárány Balázs szakszervezeti vezető szerint a cég példát statuált, „ahelyett, hogy bért emelnének, megfélemlítik a dolgozókat”.

Pedig.

Pedig ez a sztori is jóval messzebbről indul... Az úgy volt, tisztelt Bíróság, hogy először csoportos megbetegedések voltak, majd a szakszervezetek javaslatára – ugye, Bárány úr? – tömeges munkamegtagadás következett. Ezzel az akcióval azonban rossz ajtón kopogtattak. Ugyanis ez nem az az eset, amikor meg lehet tagadni a munkát, lévén van erre is szabály. Ha a jegykezelő túl hosszúnak ítélte a szerelvényt, akkor megvolt a lehetősége arra, hogy lezárja az ajtókat, hogy ott ne legyen fel- és leszállási lehetőség, így biztonságosan közlekedhettek – volna. Ráadásul, amikor véget ért a csoportos megbetegedés és visszajöttek a betegállományból, akkor rendkívüli munkaalkamassági vizsgálatra küldte őket a munkáltató, az érintett háziorvosokat pedig értesítették – lévén ők fizetik a révészt –, hogy felülellenőrzést kérnek rájuk. Mint minden professzionálisan működő cég esetében. A munkamegtagadók pedig megszívták, hogy felültek a szakszervezetek heccelésének, közülük kettőt valóban azonnali hatállyal kirúgtak. Bárányéknak semmi sem drága, csúnyán az erdőbe vitték a jegykezelőket. Mindenesetre a többség kezd átlátni a szitán és – blogunk információi szerint – azóta nem volt munkamegtagadás. A MÁV keze meg van kötve, eszköztára – létező szabályok betartatása – elég szűkös, de ezekkel élniük kell, mert tényleges létszámhiány ellenére a vonatoknak menniük kell, persze a biztonságot mindig szem előtt tartva.

Egyszer talán oda is eljutunk, hogy a szakszervezetek valóban védik tagjaik érdekeit – meg azét a vállalatét is, ahonnan busás fizetésüket (a VDSZSZ-alelnök havi 1.500.000 forintot) havonta felveszik –, nem pedig csapdába küldik őket, hogy önös érdekeiket kiélhessék az erre fogékony sajtó hasábjain és politikai pártirodákban…

3
http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/28691/pics/14687730385431332_800x600.jpg
Hírek, információk
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 3 db hozzászólás érkezett!
Ferenc 2016-07-19 22:54:42
Nem gondoljátok, hogy a cikket illő lenne azzal a hangfelvétellel frissíteni, amit az RTL leadott?
Válaszolok
Ekcsib 2016-07-19 19:51:23
Árulja már el valaki, hogy motorvonat utolsó kocsiját, hogy lehet lezárni?
Válaszolok
János 2016-07-18 12:36:48
Jó írás.
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?