A MÁV felkészült a balatoni rohamra

Tézsévé

„Pokoli lesz nyáron a Balatonra vonatozni” szól a hangzatos cím az indexen, majd így folytatja: “Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly, a déli parti közlekedést pedig átszállások bonyolítják majd”. De mi ebből az igazság? 

A cikk nem bontotta ki az igazság minden részletét, de természetesen a közvélemény a vizes lepedőt egyből a MÁV-ra akarja húzni. Érdemes azonban egy picit a dolgok mögé nézni. A ritkítás oka a székesfehérvári állomás átépítése, ahol különböző technológiai fázisok és a biztosítóberendezés üzembe helyezésének többszöri csúszása miatt jelentős késéssel tudják csak befejezni a felújítást. Ez kizárólag az Európai Uniós vasúti  beruházásokért felelős Nemzet Infrastruktúra Fejlesztő kompetenciája és felelőssége. Ehhez képest a MÁV erején felül teljesítve, többszöri szerelvény és menetrend átszervezéssel tudta elérni azt, hogy a nyáron így is a rajta kívül álló körülményekhez képest a lehető legkevesebb zökkenővel tudja eljuttatni az utasokat Balatonfüredre. 

Így tehát Budapest Balatonfüred relációban munkanapokon 12 vonat (tavaly 17), hétvégén pedig 20 vonat közlekedik a szezonban. Székesfehérvári közvetlen átszállással pedig irányonként még további 5 vonat közlekedik majd hétköznaponként, amivel már a ugyanannyi járat fog közlekedni mint tavaly.

http://menetterti.blogstar.hu/./pages/menetterti/contents/blog/27834/pics/14653904397703412_800x600.jpeg
Hírek, információk,Menet, rend
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?